Egy kis wardos család londoni kirándulása

Szerda kora délelőtt érkeztünk meg London belvárosába, amit egy kis frissítővel ünnepeltünk meg. Először a Buckingham palotához mentünk, ahol az őrségváltást néztük meg több száz emberrel együtt.

Majd a nárciszokkal borított Szent James parkban tettünk egy kis sétát. Délután a Nemzeti Galériába látogattunk, ahol sok gyönyörű festményt néztünk meg. Az angol múzeumokról két dolgot kell tudni. Az első, hogy többnyire ingyen vannak, a második pedig, hogy a csoportokkal egy bonyolult rendszer szerint foglalkoznak, ezért már az első napon családdá neveztük át magunkat. A délután többi részét a Sohoban és a Chinatownban töltöttük. Olyan volt, mintha egy ázsiai országban lettünk volna, az utcák lámpásokkal és különféle ázsiai motívumokkal voltak tele. Másnap megnéztük a Globe színházat, majd a Tate Modernbe mentünk. Aztán a Szent Pál Katedrálist látogattuk meg, ahol anglikán szertartáson vettünk részt.  Az ebédet a Borough Marketben fogyasztottuk el, ahol különböző nemzetiségű ételeket próbálhattunk ki, pl: etióp, koreai. Délután a Tower hídon át a Towerbe mentünk megnézni a koronázási ékszereket. Este a Piccadilly téren sétálgattunk a nyüzsgő tömegben, utcai zenészek és táncosok között. A harmadik napon délelőtt a Harrodsba látogattunk, ami egy modern luxusáruház.  A Science Múzeumban eltöltött két óra főleg a reálos osztálytársaink számára volt izgalmas. Ezután a Hyde parkban tettünk egy nagy sétát, megtekintve a zsenge angol gyep közepén fekvő Kensington palotát. Némi keresgélés után egy tipikus angol pubban közösen fogyasztottuk el a pénteki fish and chipset. Ezután nekivágtunk a hatalmas British Múzeum felfedezésének. Csupán másfél óránk volt belekóstolni ebbe az óriási gyűjteménybe, ahol megtalálható többek között a Rosetti kő vagy láthatók Húsvét- szigeteki szobrok, mezopotámiai domborművek és egyiptomi festett faldarabok is. Este Shakespeare egyik drámáját, a Lóvá tett lovagokat néztük meg a West End egyik színházában a Royal Shakespeare Company előadásában. A szállásunk egy nagyon hangulatos pub fölött volt, minden reggel itt reggeliztünk és esténként is sokszor lejöttünk beszélgetni, társasozni. Szerda este a pub quiz estjén vettünk részt több- kevesebb sikerrel. Az utolsó nap nem maradt sok időnk így nagyrészt csak a belvárosban sétálgattunk, miután részt vettünk a Westminster apátság reggeli imaóráján. Istennek hála este szerencsésen megérkeztünk egy meglehetősen nehéz repülőút után.

Írta: Retkes-Kiss Antal Farkas, Szántó Dóra és Szerényi Adrienn ( 12.o )