Budapesti Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium és Zeneművészeti Szakgimnázium

BESZÁMOLÓ A FOTÓ MŰVÉSZETI NEVELÉSRŐL (Fotógaléria)

A 2021/2022 tanév fotó művészeti nevelés tárgynak három fő iránya volt: tárgyfotózás, portréfotózás és fekete-fehér fotózás. A tanév alatt elindultunk az alapoktól, hogy hogyan tartsák a diákok a fényképezőgépet, a fotótörténelmen át egészen a gyakorlati alkalmazásig.

Változatosan teltek a hetek, voltak előadások, gyakorlati feladatok (kültéri- beltéri fotózás, szerkesztés) és talán az egyik legizgalmasabb a Tobe Gallerybe tett látogatásunk volt egy kortárs fotóművész kiállítására. Nagy büszkeség, hogy Mészáros Evelyn 10. osztályos tanuló indult az idei országos középiskolai fotópályázat nevű versenyen.

Az iskola gazdag könyvtári fotós állományából szívesen válogattak könyveket a diákok, hogy a szakkörön kívül is fejlesszék ezirányú tudásukat.

Minden diákomra nagyon büszke vagyok, gyönyörű szép képek születtek a kezeik alatt. A tanév során igazán jó volt az együttműködés közöttünk, ezért szeretném az alábbiakban az ő fotószakkörös gondolataikat és képeiket megosztani.

 

“Jó volt a fotóművészeti nevelés. Sok érdekességet és sok jó és sok fontos dolgot tanulhattam.”

“Új embereket ismertem meg, gyakoroltuk hogy kell tárgyat és portrét készíteni.”

“A fotó szakkörön az volt a legjobb, hogy szabadabbak voltak a foglalkozások, mint a tanórák. Megismerkedtem sokfajta és stílusú fotózást, megtanultam jobban kezelni a gépet, valamint sok szakszavat is megismerhettem. Jó hangulatban teltek az órák és sok változatos feladatokat kaptunk. A fotózás egy hobbiként van csak az életemben, abban is marad, de így legalább tudatosabban fotózok.”

“Tetszett, hogy ezen a művészeti nevelésen szabadon használhattuk kreativitásunkat és fantáziánkat. Illetve fejlesztettük ezeket. Úgy gondolom mindenkinek fejlődött valamennyit a fotózási tudása. Sokat tanultunk a fotózás történelméről és a fényképezésről.”

“A fotó művészeti nevelés keretein belül sok új dolog megtanulása mellett élményekkel is gazdagodtunk. Tetszett, hogy mindenkinek hasonló érdeklődési köre van és közösen beszélgethettünk a fotózásról. Új barátokat is szerezhettünk a különböző osztályok keveredése miatt.”

“Szerintem jó volt a fotó műv nev, megtanultam felismerni több fotó helyzetet. Ezt úgy értem, hogy nagyobb a tudástáram arról, hogy mikor, hogyan csináljak képeket. A fekete-fehér képek megtanítottak tárgyakat fotózni, mert hogy nem a színe miatt, hanem az alakja és helyzetét fotózom, így felismertem, hogy bármit le lehet fotózni. Akkor lenne jobb ez az óra, ha nem az utolsó órákban lenne, hanem bele lenne építve az órarendbe. Amikor ideérünk 7. és 8. órában, már mindenki nagyon fáradt.”

“Sok jó dolgot tanultam itt a fotó szakkörön, összegezve iszonyat jó volt, de a Tanárúr is belesegített ebbe! Én ajánlanám ezt a többi diáknak is, mivel sok jó és érdekes dolgot lehetett itt megtudni/megtanulni a fényképezőgépekről, fotózásról. Amikor fotós feladat volt, azt élvezettel csináltam. Ha tudom folytatom majd a fotózást és a róla való tanulást is, képszerkesztést is hobbi szinten a jövőben.”

“A fotószakkör nagyon sok izgalmas dolgot megtanított. Tetszettek a kreatív fotós feladatok, a kiállítás megtekintése. Örültem neki, hogy volt lehetőség az iskolai eseményeken fotózni, nagyon élveztem, jó volt belekóstólni a hivatásos fotózásba. A Tanárúr is mindig lelkesen motivált minket, próbált a fotózáson kívül is tanítani minket több több hasznos dologra.”

 

                                                                                                              Bálint Barnabás

                                                                                                          Fotográfus / öregdiák