Látogatás a Tisza-tavi Ökocentrumban

Április 30-án ismét kihelyezett természetismeret óra került megrendezésre iskolánk 6. évfolyama számára. Ennek keretében meglátogatta a Tisza-tavi Ökocentrumot. A kirándulásról számos élménybeszámoló készült, melyek közül Sorbán Panna sorait olvashatjuk alább.

„Legutóbbi kihelyezett természetismeret óránkon a Tisza-tavi Ökocentrumban jártunk Poroszlón. A Tisza-tó Magyarország második legnagyobb tava és legnagyobb mesterséges tava a Tiszán, az Alföld északi részén. A látogatóközpont kiállításai bemutatják a Tisza-tó élővilágát. Először a hüllőket és kétéltűeket bemutató kiállítást néztük meg. Nagyon érdekes volt, sok békát, gyíkot és siklót láttunk, de volt teknős is, mint Charlie, aki egy afrikai sarkantyús teknős. A kiállítás első, elsötétített részén az éjszaka aktív állatokat figyelhettük meg. Ezután lementünk az akváriumokhoz. Először a Tisza sekély mellékágainak élővilágát nézhettük meg, majd egyre haladtunk a mélyebb vizek felé. A háttér is nagyon élethűen volt berendezve, és ez csak még érdekesebbé tette a kiállítást. Végül elértünk az óriásakváriumhoz, ahol nagyon nagy halak voltak, például viza és többféle tokhal. Az óriásakváriumon egy víz alatti alagúton lehetetett átmenni, ami nagyon különleges volt. Nagyon tetszett az akvárium rész, szemléletesen mutatta be a Tisza-tavi vízi élővilágot. Ez az akvárium nem csak nagy, de különleges is, hiszen ez Európa legnagyobb édesvízi akváriuma. Még sosem láttam így testközelből ekkora halakat. Miután kiértünk az akváriumból, fellépcsőztünk a kilátóteraszra is, ahonnan szép kilátás nyílt a Tisza-tóra és a környező területekre. Ezután sétáltunk egyet, és megnéztük a kinti állatokat is. A legtöbb időt a kecskesimogatóban töltöttük. A nap egyik fénypontja a vidraetetés volt. Ezek a kedves, részben vízi életmódot folytató emlősök nagyon mókásan kapkodták el a halakat, amiket az állatgondozó dobált nekik. Végül mindenki a játszótéren kötött ki, ahol egy kicsit kitombolhattuk magunkat. Ezután beültünk a buszba, és már indultunk is haza Budapestre.

Nagyon szeretem ezeket a kihelyezett természetismeret órákat, mindig nagyon érdekes helyekre látogatunk el. Azért is jók az ilyen alkalmak, mert így sokkal jobban megragadnak a fejünkben a dolgok, mintha csak tankönyvből tanulnánk őket. A Tisza-tavi Ökocentrumban tett látogatásunk is nagyon tartalmasan telt, örülök, hogy részt vehettem ebben az emlékezetes kirándulásban.”