Szerbák Dániel és Szerényi Adrienn (10.o) írása

Münsterben jártunk 2014

Szerda:

Hajnalban keltünk, mert repülővel mentünk, a budapesti Liszt Ferenc reptérről Düsseldorfba. Onnan másfélórás vonatút következett Münsterbe. Érkezésünket szívélyes fogadtatás követte az ottani iskolában. Utána egy játék következett, melynek során a városi ismereteinkről adtunk számot, persze a cserediákok segítségével.  Ezek után mindenki a cserediákjának a családjához ment, ott beszélgettünk, ismerkedtünk a családtagokkal.

Csütörtök:

Reggel az iskolában találkoztunk, és a délelőttöt tanórák látogatásával töltöttük el. Mindenki a megadott órák közül szabadon  választhatott, hogy milyen órára ment be. Az utolsó órában sportkör volt, amin mi is részt vettünk. Délután sétáltunk és ismerkedtünk a várossal.

Péntek:

Délelőtt ugyanúgy, mint csütörtökön tanórák látogatásával telt. Délután a münsteri dóm jubileumára tartott rendezvényt látogattuk meg. A rendezvényen mindenféle programon részt lehetett venni. Volt mozi, kézművesség és még sok más program, melyek feldobták a rendezvény hangulatát. Este ehhez kapcsolódóan meghallgattunk egy könnyűzenei koncertet.

Szombat:

Családi nap volt. Ki mit akart, azt csinált. A csapatnak kicsit kevesebb, mint a fele „kiruccant” Hollandiába. Itt ismerkedni lehetett egy kicsit a Holland kultúrával. No nem mintha ez nagyban eltért volna a Németországitól. Egy nagy piacon, illetve az azt körülvevő sétálóutcákon lehetett vásárolni, nézelődni. Este Münsterben találkoztunk ismét a Dómnál és egy imaesten vettünk részt. Ezután egy különleges vetítést láttunk, mely során a dóm falára kivetítették Münster történetét színes, mozgó képekkel.

Vasárnap:

Movie parkban, Németország egyik leghíresebb vidámparkjában voltunk. Münstertől 1 és fél órát utaztunk vonattal. A vidámparkban minden korosztály megtalálhatja a maga számára megfelelő játékokat a legkisebbektől a legnagyobbakig. Különféle hullámvasutak voltak, vizesek, fejjel lefelé menők, össze-visszaforgók. A vidámpark legérdekesebb játékszere a torony volt, más néven szabadesés. Mint a nevében is benne van, hogy egy 58 méter magas toronyból szabadon estünk. A vidámparkban nem csak hullámvasutak játékok voltak, hanem olyan épületek is, melyekben előadásokat és 4D-s filmeket lehetett megnézni.

Hétfő:

Meglátogattuk a münsteri állatkertet, ahol fóka bemutatón voltunk, elefántokat etettünk és fényképeztük az állatokat. Az állatkertből hajóval mentünk vissza az Aa-tavon. Mikor visszaértünk a város szívébe kaptunk egy kis szabadidőt. Délután pedig egy közösségi házba mentünk, ahol a búcsú bulit tartottuk. Csocsóztunk és  biliárdoztunk.

Kedd:

Délelőtt az iskolában voltunk, ahol magyar szakkörön vettünk részt.  Nem maradhattunk az óra végéig, mert sietnünk kellet a vonathoz így csak egy kis ízelítőt kaptunk a szakkörből. Másfél óra vonatozás és sok várakozás után végre felszállt a repülőgépünk, mely visszahozott minket Budapestre.