Münsteri kirándulás 2017

Élménybeszámoló

„Austauschprogram“

Magyar-német cserediák-kapcsolat

Az idei tanév elején is megrendezésre került iskolánkban a magyar-német cserekapcsolat, mely intézményünkben az elmúlt években már hagyománnyá vált. 2017. szeptember 20 és 27 közötti időszakban látogattunk el tizennégy magyar diákkal a Dortmund közelében fekvő Münsterbe, ahol partneriskolánk, a német Marienschule fogadott minket.

A kint töltött egy hét alatt rendkívül színes programban volt részünk, melyek kiváló segítséget nyújtottak egyfelől a német kultúra, tradíciók megismeréséhez, másfelől pedig az idegen nyelv gyakorlásához, a diákok német szókincsének fejlődéséhez.

Első nap a szívélyes fogadtatást követően közösen megnéztük a város főbb nevezetességeit, majd a gyerekek egy kiscsoportos vetélkedőben vehettek részt. Ezután mindenki a saját cserediákjával hazament, s az estét a vendéglátó családoknál töltötte.

Csütörtökön délelőtt a diákok a saját érdeklődésüknek megfelelően részt vehettek iskolai tanórákon, amik segítségével bepillantást nyerhettünk a kinti iskolarendszer sajátosságaiba, megismerkedtünk az iskolában dolgozó pedagógusokkal, s az iskola pozitív atmoszférájával.

Az ebédet követően elmentünk egy német nyelvű szentmisére. Délután pedig a város egyik szabadidős sportközpontjába – Roxel – látogattunk el, ahol kipróbálhattuk a minigolfot, ami mindenkinek elnyerte tetszését.

Pénteken a biciklizésé volt a főszerep. A tanítási órákat követően elkerékpároztunk egy Münster melletti kis faluba, ahol az éjszakát egy ún. „Heuhotelben” töltöttük. Az esti sportot követően tábortüzet gyújtottunk, énekeltünk, játszottunk. Jó volt látni, ahogy két nap elteltével a diákok már otthonosan mozogtak a kinti környezetben, cserediákjaikkal pozitív, baráti kapcsolatot kezdtek el ápolni. A szállás sajátosságából adódóan éjszaka szénán aludtunk, ami mindenkinek elnyerte tetszését.

Másnap a közös reggelit követően hazabicikliztünk, s a hétvégén családi napot tartottunk. Ekkor mindenki a saját vendéglátójával töltötte a hétvégét. Többek között a diákok kenuzni mentek, ám voltak, akik meglátogatták a német állatkertet, majd pedig korcsolyázni indultak. A gyerekek beszámolói alapján mindenki nagyon jól érezte magát a hétvége folyamán is.

Hétfőn reggel a diákokkal közösen elutaztunk a Köln melletti Brühlbe, ahol az egész napot a „Phantasialand” nevezetű vidámparkban töltöttük. Lehetőségünk volt kipróbálni számos hullámvasutat, körforgót. A nap végén kimerülten, ám feltöltődve értünk vissza Münsterbe.

Az utolsó kint töltött napunkon, kedden az iskolai tanórákat követően egy játékos vetélkedő keretében megtekinthettünk a város szobrait, emlékműveit, legérdekesebb installációit. Délután a gyerekek szabadidőt kaptak, ajándékot, német szuveníreket vásároltak. A nap végén egy közös búcsúestet tartottunk, ahol játszottunk, illetve megnézegettük a héten készült fényképeket is.

Szerdán szomorúan búcsút vettünk vendéglátóinktól, a délelőtt folyamán megérkeztünk Magyarországra. Nagyon pozitív érzéssel töltött el bennünket a diákok hálája, elégedettsége. Ebből azt okból kifolyólag mondhatjuk, hogy megérte az egy hét fáradozása. Hálásak vagyunk kinti partneriskolánknak a szívélyes fogadtatásért. Külön köszönetet mondunk Piroschka Haenlein Tanárnőnek, illetve Simon Niehaus Tanár Úrnak a programok megszervezéséért, lebonyolításáért.

Bízunk benne, hogy tavasszal már kipihenve, újult erővel vághatunk bele egy új cserekapcsolat megszervezésében, s a németek magyarországi látogatásával kezdetét veheti a tízedik, jubileumi csereprogram.